Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to już tradycja w jaroszowskiej szkole. W tym roku ten dzień obchodzono 15 listopada.
Uczniowie z klas 4-8 mieli okazję do sprawdzenia swojej znajomości tabliczki mnożenia rozwiązując przykłady, a ci najbardziej wytrwali otrzymali certyfikaty.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania oraz uczenia się matematyki, a także okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości, dlatego też podczas lekcji matematyki uczniowie klas czwartych i piątej - korzystając z tablicy interaktywnej - zmagali się z tabliczką mnożenia „na czas” (trzeba przyznać, że niektórym wychodziło to bardzo dobrze), a uczniowie klas starszych obejrzeli filmy dotyczące nauki tabliczki mnożenia „na palcach”.
Ponadto podczas zajęć matematycznych wprowadzono elementy gry i rywalizacji. Wszyscy uczniowie mieli okazję do zaprezentowania swoich znajomości „tabliczkowych” podczas gier. Uczniowie podzieleni na mniejsze grupy zmagali się z grami typu: „Piotruś Pan matematyczny”, „Matematyczne memory”, „ Ja mam, kto ma”, „Kabum”, „ Zamykanie kwadratów”, a także budowali „wieżę” z kubeczków. Wszyscy chętnie próbowali swoich sił w różnych grach wiedząc, że większość z nich została przygotowana przez uczniów klasy siódmej.
Mamy nadzieję, że wszystkie zadania po raz kolejny przyczyniły się do uświadomienia jak ważna w życiu jest nie tylko znajomość tabliczki mnożenia, ale i umiejętność sprawnego liczenia.
Cieszymy się, że wielu uczniów zna tabliczkę mnożenia i otrzymało CERTYFIKATY. Gratulujemy! A pozostałych zachęcamy do jej utrwalenia.
Koordynatorką działań była nauczycielka matematyki – Sylwia Wilczak.