Uczniowie młodszych klas jaroszowskiej szkoły wydają polecenia Ozobotom rysując kolorowe linie na kartce papieru lub programują trasę poruszania się robotów poprzez układanie kolorowych bloczków- puzzli.
Uczniowie starszych klas wykorzystują do tego samego celu platformę Ozoblocky.
Tworzą programy z bloków, wykorzystując m.in. pętle, warunki czy elementy logiki. Następnie poprzez interfejs program wgrywany jest do Ozobota. W wyniku prawidłowo wykonanych czynności Ozoboty „zatańczą” tak, jak chcą uczniowie.
Ozoboty, to małe i sympatyczne roboty stworzone specjalnie z myślą o nauce programowania. Roboty są proste w obsłudze i w programowaniu.
Wprowadzają dzieci i młodzież poprzez zabawę w świat nowych technologii
Ozobot rozumie kolorowe kody narysowane kredkami, jak i te czytane z ekranu napisane w Scratch OzoBlockly. Ozobot doskonale sprawdza się we wszelkich zadaniach dydaktycznych związanych z informatyką i robotyką.
Podczas pracy z Ozobotami poza zabawą i ciekawym spędzeniem czasu uczniowie mogą nabywać wiele cennych umiejętności, np. uaktywnia się myślenie logiczne przyczynowo-skutkowe oraz wyobraźnia przestrzenna.
Zabawa uczy również konsekwentnie dążyć do osiągnięcia celu i nie poddawać się w razie niepowodzeń. Dzięki możliwości pracowania w parach lub grupach zajęcia dają również dobrą praktykę pozytywnych zachowań społeczny.
Programowanie Ozobota odbywa się w prosty i intuicyjny sposób. Dzieci mogą programować je na różne sposoby.