Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jaroszowie

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

W czwartek - 27 kwietnia 2023 - uczniowie z klasy 6a i 7a  z wychowawczyniami – Małgorzatą Januś i Justyną Fedyczkowską oraz nauczycielką Katarzyną Adamską zwiedzali Kłodzko.

Podróż rozpoczęli o godz. 7:00 na stacji PKP w Strzegomiu, skąd pociągami dolnośląskich kolei dotarli po godz. 10:00 do Kłodzka. Pogoda dopisała, humory również, więc grupa wyruszyła zdobyć Twierdzę Kłodzką.

Oto relacja z wycieczki:

Najpierw przewodnik zaprowadził nas do trasy podziemnej, która fachowo nazywa się - chodniki kontrminerskie stanowiące istny podziemny labirynt. Pokonaliśmy kilometr z kilkukilometrowej sieci podziemnych chodników  Wysokość korytarzy waha się od 180 do 90 cm, stąd niektóre odcinki szliśmy na kolanach. Było ciemno, wilgotno i zimno. Ale nam się podobało!

Po krótkiej przerwie udaliśmy się z następnym przewodnikiem na górną część Twierdzy. Pani przewodnik opowiedziała m.in. jak wyglądało życia żołnierzy w armii pruskiej, zaprezentowała jedną z armat, oprowadziła po kazamatach i bastionach. Z górujących nad miastem bastionów zobaczyliśmy zarówno Kłodzko jak i najwyższe szczyty pasm górskich otaczających ziemię kłodzką - Turystyczne Hrabstwo Sudetów.

Zwiedzanie Twierdzy zajęło nam 3 godziny! Pełni wrażeń i zmęczeni oczywiście, spacerkiem ruszyliśmy w stronę stacji PKP, przechodząc po drodze przez gotycki most zwany Mostem Św. Jana  nad rzeką Młynówką. Ze względu na swą architekturę, most jest często porównywany do słynnego Mostu Karola w Pradze.

Do domów wracaliśmy szynobusem bezpośrednio do Strzegomia. Podróż upłynęła na rozmowach i podziwianiu widoków za oknem. Wspólnie postanowiliśmy, że w przyszłym roku szkolnym również pojedziemy na wycieczkę pociągiem. Trwają tylko ustalenia kierunku wyprawy…