Ułatwienia dostępu

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jaroszowie

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18

Licznik odwiedzin

© 2009-2025 by GPIUTMD

 

W roku przedszkolnym  2024/2025 grupa „Pszczółek” z Publicznego Przedszkola w Jaroszowie brała udział w projekcie ekologicznym ph. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom”.

Celem projektu było kształtowanie postaw proekologicznych już od najmłodszych lat oraz budowanie świadomości, jak ważna jest troska o środowisko naturalne. Przedszkolaki miały okazję uczestniczyć w ciekawych wyjazdach, warsztatach oraz codziennych zajęciach o tematyce ekologicznej.

Jednym z kluczowych elementów projektu było pięć wycieczek na warsztaty edukacyjno - ekologiczne, które odbyły się w: Ośrodku Edukacyjnym „Salamandra” w Myśliborzu, w „Dyniowym Zakątku” w Olszanach, w Zagrodzie Edukacyjnej „Ostoja nad Młynówką” w Mościsku Dzierżoniowskim, w Zagrodzie Edukacyjnej w Marianówku, oraz w Zagrodzie Edukacyjnej „Lawendowa Sowa” w Lutomi Górnej.

Podczas tych wycieczek  dzieci mogły zobaczyć przyrodę z bliska, poznawać ją poprzez zabawę i doświadczenie. Każdy z wyjazdów był okazją do nauki w terenie, w otoczeniu roślin, zwierząt i naturalnych materiałów.

W ramach projektu grupa „Pszczółek” brała udział w cotygodniowych  zajęciach  ekologicznych, które pomogły dzieciom lepiej zrozumieć świat przyrody i własny wpływ na środowisko. Uczyły się, jak segregować odpady i dlaczego warto to robić, poznawały cykl życia roślin i zwierząt, uczestniczyły w zajęciach o oszczędzaniu wody, energii i ograniczaniu plastiku, wykonywały prace plastyczne z materiałów z recyklingu, zakładały mini-ogrody i obserwowały wzrost roślin.

Zajęcia były prowadzone w formie zabawy, doświadczeń, opowiadań, dzięki czemu dzieci chętnie w nich uczestniczyły i łatwo przyswajały nowe informacje.

Dzięki uczestnictwu w projekcie uzyskały podstawową wiedzę na temat ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego stylu życia, rozwinęły nawyki proekologiczne, które mogą przenosić także do swoich domów, z większym szacunkiem podchodzą do przyrody i jej zasobów, są bardziej uważne na kwestię odpadów, oszczędzania wody i energii, chętnie uczestniczą w akcjach ekologicznych i same inicjują działania. Dzieci z entuzjazmem dzielą się zdobytą wiedzą w domu i stają się „małymi ambasadorami ekologii” w swoich rodzinach.

Projekt „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom” to dowód na to, że edukację ekologiczną warto rozpoczynać już w przedszkolu. Połączenie nauki, zabawy i doświadczenia sprawiło, że dzieci nie tylko zdobyły wiedzę, ale także poczuły się częścią przyrody i zrozumiały, że każdy – nawet najmłodszy – może mieć wpływ na losy naszej planety.