Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jaroszowie

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

Wczesnym rankiem – 5 czerwca 2023 r. – 55 uczniów z klas III-VIII PSP w Jaroszowie wyruszyło na trzydniową wycieczkę do Krakowa, Zakopanego i Wieliczki.

Oto relacja uczestników:

W podróż wyruszyliśmy zgodnie z planem o godz. 6.00. Po pięciu godzinach jazdy autokarem dotarliśmy do Krakowa. Przy Hotelu Maltańskim spotkaliśmy się z panią przewodnik, która przez ponad cztery godziny oprowadzała nas po najpiękniejszych i najważniejszych miejscach tego nadwiślanego grodu.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy oczywiście od Zamku Królewskiego na Wawelu. Tu weszliśmy do pięknej zabytkowej Katedry Wawelskiej, po wąskich schodach na wieżę katedralną do dzwonu Zygmunta, a następnie zeszliśmy do podziemi, w których znajdują się grobowce (sarkofagi) większości królów polskich i ważnych osobistości. Ze wzgórza wawelskiego przeszliśmy nad Wisłę, aby zajrzeć do Smoczej Jamy. Następnie przeszliśmy częścią tzw. Drogi Królewskiej na Rynek Krakowski. Po drodze widzieliśmy „Okno Papieskie” na ul. Franciszkańskiej, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego (najstarszy budynek Akademii Krakowskiej), pomnik ks. Piotra Skargi, pomnik Adama Mickiewicza, Krakowskie Sukiennice, zwiedziliśmy wnętrze Bazyliki Mariackiej ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza, doszliśmy do Bramy Floriańskiej i Barbakanu.

Z Krakowa wyjechaliśmy Zakopianką do Zęba (najwyżej położonej wsi w Polsce), gdzie znajdował się Ośrodek Wypoczynkowy „Staszelówka” - miejsce naszego zakwaterowania. Pierwszy dzień naszej wycieczki zwieńczyliśmy dyskoteką oraz grami i zabawami integracyjnymi na boisku obok „Staszelówki”.

Drugiego dnia udaliśmy się do Zakopanego. Tego dnia wielu pozytywnych przeżyć dostarczył nam rodowity zakopiański przewodnik, pan Bodzio, który w bardzo humorystyczny sposób zabrał nas w wyjątkową podróż po wspaniałych miejscach pod Giewontem. Najpierw nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Boże Fatimskiej na Krzeptówkach, następnie w towarzystwie delikatnego deszczyku weszliśmy do Doliny Strążyskiej, którą doszliśmy pod Wodospad Siklawica. Jak powiedziała pani organizatorka wyjazdu: „Uczniowie ze szkoły w Jaroszowie mają klasę!", ponieważ wszyscy bez marudzenia doszliśmy do wodospadu. Kolejnymi elementami naszej pieszej wędrówki były: Droga pod Reglami, Wielka Krokiew, Centrum Edukacji Przyrodniczej oraz spacer po Krupówkach.

Ostatnim punktem tego dnia było wspólne grillowanie, a także gra w piłkę siatkową i skoki na trampolinie przy ulubionej muzyce.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Muzeum Kopalni Soli w Wieliczce. Po spotkaniu z naszymi wielickimi przewodnikami, podzieleni na dwie grupy, weszliśmy przez Szyb Daniłowicza do wnętrza najstarszej kopalni soli w Polsce, pokonując około 380 stopni drewnianych schodów. Wyciszeni i wsłuchani w opowieści przewodników zwiedziliśmy m.in.: komorę Mikołaja Kopernika, kaplicę św. Antoniego, komorę Janowice, komorę Sielec, komorę Kazimierza III Wielkiego, komorę Pieskowa Skała, podszybie Kunegunda, kaplicę św. Krzyża, piękną kaplicę św. Kingi, komorę Weimar, komorę Michałowice, komorę Drozdowice, komorę Józefa Piłsudskiego, komorę Stanisława Staszica, komorę Skarbnik, komorę Witolda Budryka, komorę Warszawa, komorę Wisła i kaplicę św. Jana. Stamtąd przeszliśmy korytarzem kopalnianym do pięknej podziemnej restauracji, która znajduje się na III poziomie muzeum.

Pełni niesamowitych wrażeń i dużej ilości nowej wiedzy wyruszaliśmy w drogę powrotną do Jaroszowa. Trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni dotarliśmy do Jaroszowa po godzinie 18.00.

Bardzo dziękujemy pani Wiesławie Glince - właścicielce firmy turystycznej, a szczególnie wdzięczni jesteśmy naszym wychowawcom i opiekunom: pani Agnieszce Nowackiej, pani Sylwii Wilczak, panu Pawłowi Ratajowi i panu Tomaszowi Dziurli za zorganizowanie dla nas tej wspaniałej i bardzo udanej wycieczki. Wspominając te piękne chwile już dziś czekamy z utęsknieniem na kolejne atrakcyjne pomysły wycieczkowe i ich realizację w przyszły roku szkolnym.