Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jaroszowie

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18

Licznik odwiedzin

© 2009-2025 by GPIUTMD

Harmonogram październik

Harmonogram listopad

Harmonogram grudzień


Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze dla klas I-III prowadzone są  jedną godzinę w tygodniu. Uczęszcza na nie ośmioro dzieci z klas Ib i IIa. Pomagają one uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiedzy i umiejętności z języka polskiego.

Podczas zajęć dzieci pracują indywidualnie oraz w grupach ucząc się współpracy i odpowiedzialności. W celu uatrakcyjnienia zajęć wykorzystywane są różnorodne pomoce: gry dydaktyczne, rozsypani, puzzle, karty pracy oraz platformy edukacyjne : „ Zdobywcy Wiedzy” i  „ PisuPisu”.


Zajęcia filmowe gr. 8

Uczniowie klas 4-6 wspólnie uczyli się na zajęciach jak tworzyć scenariusz a potem nagrywali krótkie filmiki o szkole oraz wywiady. Te filmiki uczyli się montować w programie daVinci Resolve.


Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego gr. 4 realizowane z uczniami z klasy 5a  i 6b

Program zajęć wyrównawczych jest przeznaczony dla uczniów, którzy mają trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka polskiego. Podczas zajęć powtarzamy zasady ortografii, doskonalimy czytanie i pisanie, redagujemy różne formy wypowiedzi oraz uczymy się ładnie pisać. Gramy np. w dobble ortograficzne, domino, rozwiązujemy krzyżówki, wykreślanki, piszemy listy, kaligrafujemy i sprawdzamy swoją wiedzę.

Zajęcia odbywają się w środy na 8. lekcji w sali nr 5. Prowadzi – pani Małgorzata Januś


Zajęcia rozwijające z języka polskiego – zajęcia filmowe

Program zajęć rozwijających z języka polskiego, które mają formę zajęć filmowych, opiera się na połączeniu edukacji językowej z analizą i tworzeniu treści filmowych i jest przeznaczony dla uczniów klas 1-3.

Zajęcia łączą naukę języka polskiego z praktyką filmową, co nie tylko wzbogaca kompetencje językowe, ale również rozwija zdolności motoryczne i kreatywne uczniów. W ramach cotygodniowych spotkań,  dzieci miały okazję poznać różne typy kamer i ich zastosowania. Uczyły się podstaw dubbingu, ćwicząc synchronizację dźwięku z obrazem oraz tworzyły swoje pierwsze nagrania filmowe. Zajęcia pozwoliły im rozwijać umiejętności związane z filmem i językiem polskim, a także kształtować kreatywność i współpracę w grupie.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ PRZEZ PANIĄ KATARZYNĘ GŁÓD.


PROJEKT WSPARCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO

Wsparcie psychologiczno-pedagogicznego w projekcie „Nowoczesna Edukacja” przebiega w bardzo dobrej atmosferze, uczniowie z klas 1-3 z dużym zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach. Zajęcia z pedagogiem Sylwia Chrut-Rudnicką ukierunkowane są na pogłębienie wiedzy dotyczącej umiejętności emocjonalno–społecznych, zdobywaniu umiejętności skutecznego porozumiewania się i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, doskonaleniu umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji, rozbudzaniu szacunku do odmienności i różnorodności oraz kształtowanie kompetencji wielokulturowych.


ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO GR. 3 PROGRAM ZAJĘĆ REALIZOWANYCH Z UCZNIAMI Z KLASY 4A  i 4B

Program zajęć wyrównawczych jest przeznaczony dla uczniów z klas 4, którzy z różnych powodów mają trudności w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka polskiego.

Celem zajęć wyrównawczych jest podnoszenie sprawności językowej uczniów, czyli zdobycie przez ucznia praktycznej umiejętności swobodnego i skutecznego posługiwania się językiem w mowie i piśmie. Głównie należy zadbać o właściwe stosowanie słownictwa, związków frazeologicznych, synonimów oraz o poprawne budowanie zdań, przemyślane komponowanie całego tekstu, poprawną ortografię i interpunkcję, o umiejętność odpowiedniego formułowania myśli w zależności od sytuacji komunikacyjnej.

Zajęcia prowadzone są w środy na 7. lekcji przez mgr Monikę Bytnar – Gołembiowską w sali nr 1 w pawilonie.


ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z JĘZYKA POLSKIEGO GR. 6 ZAJĘCIA TEATRALNE DLA UCZNIÓW Z KLAS 4-6

Zajęcia teatralne to doskonała szansa dla dzieci nieśmiałych, które nie potrafią znaleźć swojego miejsca w klasie. Chcieliby uczestniczyć w jakichś imprezach, ale brak im odwagi i wiary we własne siły. Uczestnictwo w kółku teatralnym pomoże im oswoić się z trudną dla nich sytuacją. Dzieci lubią pokazywać się i chociaż trochę onieśmiela je trema, to ile radości sprawia możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.

Uzasadnieniem powstania kółka teatralnego jest fakt, że życie uczniów pochodzących z małej miejscowości jest często mało atrakcyjne i szare. Z obserwacji wynika, że ekran telewizora, monitor komputera i połączenia internetowe są głównymi bohaterami czasu wolnego dzieci. Uczniowie mają trudności w kontaktach interpersonalnych, nie potrafią nazywać swoich uczuć, emocji, są skrępowane w momencie zabierania głosu w obecności większej ilości osób. Doświadczenia zdobyte w trakcie pracy pokazały mi, że to właśnie teatr może być wspaniała receptą na „kolorową rzeczywistość”, może stanowić alternatywę dla biernego i mało pożytecznego spędzania czasu wolnego.

Zajęcia prowadzone są w czwartki od godz. 14:20 do 16:00 przez mgr Monikę Bytnar – Gołembiowską w sali nr 1 w pawilonie.

 


Ogłoszenie rekrutacji dla uczniów klas 1-6 do projektu "Nowoczesna Edukacja w Gminie Strzegom"

Projekt jest realizowany przez Fundację Edukacji Europejskiej w Wałbrzychu, zwaną w dalszej części niniejszego regulaminu – Fundacją, w partnerstwie z Gminą Strzegom, w okresie od 01.08.2024 do 31.07.2025 roku.

W ramach projektu wsparciem zostaną objęci uczniowie z klas 1-6 szkół podstawowych podległych Gminie Strzegom, tj.;

- PSP nr 2 w Strzegomiu – 225 (123/102) w tym z orzeczeniem 5 (2/3)
- PSP nr 3 w Strzegomiu – 84 (53/31) w tym z orzeczeniem 4 (3/1)
- PSP nr 4 w Strzegomiu – 98 (54/44) w tym z orzeczeniem 5 (3/2)
- PSP w Goczałkowie – 59 (29/30) w tym z orzeczeniem 3 (2/1)
- PSP w Jaroszowie – 95 (46/49) w tym z orzeczeniem 6 (2/4)
- PSP w Kostrzy – 51 (25/26) w tym z orzeczeniem 1 (1/0)
- PSP w Olszanach – 43 (22/21) w tym z orzeczeniem 0
- PSP w Stanowicach – 55 (27/28) w tym z orzeczeniem 9 (3/6)

w których zaplanowano wsparcie dla łącznie 710u (379K/331M), w tym 33 (16K/17M) z orzeczeniami o potrzebie kształcenie specjalnego w formie:

- Zajęć wyrównawczych z języka polskiego
- Zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów – zajęcia teatralne
- Zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów – zajęcia filmowe
- Zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów – spotkania z artystami i warsztaty teatralne
- Zajęcia rozwijających metodą STREAM – zajęcia pozalekcyjne dla uczniów
- Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne dla uczniów - zajęcia grupowe
- Wsparcie psychologiczno -pedagogiczne dla uczniów - wyjazdy integracyjne

Na finansowanie zadań wynikających z realizowanego projektu składa się finansowanie:

- ze środków unijnych,
- ze środków budżetu Gminy Strzegom.

Przewidziany zakres wsparcia dla uczestników w Publicznej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jaroszowie:

- Zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze z języka polskiego 32 (16K, 16M) – 4 grupy
- Zajęcia rozwijające z języka polskiego – zajęcia teatralne 16 (14K, 2M) – 2 grupy
- Zajęcia rozwijające z języka polskiego – zajęcia filmowe 16 (6K, 10M) – 2 grupy
- Zajęcia rozwijające z języka polskiego – spotkania z artystami i warsztaty teatralne 32 (20K, 12M) – 2/1 grupy
- Zajęcia rozwijające metodą STEAM – zajęcia pozalekcyjne dla dzieci 32 (10K, 22M) – 4 grupy
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów – zajęcia grupowe 32 (16K, 16M) – 4 grupy
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne – zajęcia dla uczniów – wyjazdy integracyjne 32 (16K, 16M) – 4 grupy

Rekrutacja uczniów do projektu wymienionych w Rozdziale II jest prowadzona przez Fundację Edukacji Europejskiej we współpracy z Gminą Strzegom w okresie: od 19.09.2024 do 02.10.2024. (na pełny okres udzielonego wsparcia, nie dłużej niż do zakończenia okresu realizacji projektu.

DO POBRANIA

Formularz zgłoszenia

Regulamin

Deklaracja uczestnictwa nauczycieli

Regulamin rekrutacji nauczycieli